چرا بهتر است رژیم غذایی نگیریم؟

diet

بسیاری از افرادی که با هدف کاهش درصد چربی به من مراجعه می‌کنند، درخواست‎ دریافت رژیم غذایی دارند. بی‌شک برنامه غذایی سالم و اصولی بخش جدایی‌ناپذیر تناسب‌اندام است. اما افراد دارای اضافه‌وزن و یا چاغ معمولاً مبتدی و بی‌تجربه هستند که حتی ممکن است از رژیم‌های خودسرانه خاطره خوبی نداشته باشند. پیشنهاد می‌کنم این گروه افراد بهتر است به 3 دلیل رژیم غذایی نگیرند!

دلیل اول: تعهد نداشتن به رژیم غذایی

مراجعه‌کننده‌هایی که دارای اضافه‌وزن و یا چاقی هستند، احتمالاً خواب خوب و تغذیه مناسبی ندارند. بعید نیست چنین فردی حتی 3 وعده غذایی منظم و سروقت را در طول روز نداشته باشد. پس اگر مراجعه‌کننده‌ای به یک قانون ساده یعنی خوردن 3 وعده غذایی در طول روز تعهد ندارد، احتمالش بسیار کم است که به یک برنامه غذایی اصولی متعهد باشد و متعهد بماند.

دلیل دوم: چهارچوب نداشتن در رژیم غذایی

مراجعه‌کننده ما تا قبل از اقدام برای شروع هیچ چهارچوبی در برنامه غذایی‌اش نداشته است. اگر قبل از اقدام برای تمرین رژیم خودسرانه‌ای در کارنامه داشته باشد، احتمالاً نسبت به رژیم غذایی ذهنیت درست و مثبتی ندارد. چهارچوب غذایی قاعده‌مند برای چنین فردی در شروع تمرین شانس موفقیت بالایی ندارد. ممکن است مراجعه‌کننده را تحت‌فشار قرار دهد و حتی ذهنیت منفی او را تشدید کند.

دلیل سوم: اراده نداشتن برای رژیم غذایی

فردی که تا به الان تعهد و چهارچوبی در رژیم غذایی نداشته است، احتمالاً غذا خوردن جز علایقش است. در صورت تعیین چهارچوب، اراده کافی برای نخوردن غذا موردعلاقه‌اش را ندارد. اگر دو مورد قبلی را کنترل کند، عامل سوم می‌تواند کار را خراب کند.

نتیجه‌گیری

پایبندی در دنیای تناسب‌اندام یک عامل بسیار مهم و اثرگذار است. درصورتی‌که مراجعه‌کننده تحت‌فشار قرار بگیرد، پایبندی به خطر می‌افتد. اگر برنامه غذایی در ماه اول کاربردی نداشته باشد، چیزی جز هزینه نیست. پیشنهاد می‌کنم اگر در شروع سفر تناسب‌اندام هستید، در اول مسیر رژیم نگیرید. عادت‌های سالم غذایی در خود ایجاد کنید و عوامل مختل‌کننده را مرحله به مرحله اصلاح کنید. اگر در ماه اول تمرین بسیار منظم و قدم به قدم برای اصلاح عادت‌های غذایی تلاش کنید، از ماه دوم می‌توانید رژیم غذایی خود را شروع کنید. برای داشتن یک برنامه غذایی اصولی و دقیق از متخصص تغذیه کمک بگیرید.

 

برای خواندن مقالات بیشتر با موضوع چربی‌سوزی کلیک کنید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد