در حرکت اسکات زانو از انگشتان پا رد شود یا نه؟

اسکات

شروع یک افسانه

احتمالا شما هم این افسانه را شنیدین که در طول اجرای حرکت اسکات، نباید زانو از انگشتان پا عبور کند. اما این افسانه از کجا شروع شد؟ کلین در سال ۱۹۶۱ اعلام کرد که حرکت اسکات می تواند منجر به آسیب شود. در سال ۱۹۷۴ آریل در مقاله‌ای گزارش داد که جلو رفتن زانو در طول اجرای اسکات باعث افزایش فشار و آسیب به مفصل زانو می‌شود. با وجود اینکه بعدها این موضوع رد شد ولی در مراکز ورزشی رایج شد که زانو از انگشت پا عبور نکند. اما آریل فقط به فشارهای وارده به زانو توجه کرد.

رفع ابهام زانو در اسکات 

در سال ۲۰۰۳ فرای و همکاران علاوه بر فشار وارد به زانو، تغییرات تنه و لگن را هم بررسی کردند. پیشنهاد دادند در طول اجرای اسکات تا موازی زمین، بهتر است زانو کمی از انگشتان پا عبور کند. با این کار فشار بهینه‌تری به همه مفصل‌های درگیر وارد می‌شود. پژوهشگر رینیت لیست، در سال ۲۰۱۳ گفت، اگر در طول اجرای اسکات از پشت، زانو از انگشتان پا عبور نکند، تنه با حرکتی جبرانی برای جلوگیری از افتادن به عقب و حمایت از مرکز ثقل به جلو خم می‌شود. در نتیجه، فشار بر روی بخش تحتانی کمر افزایش می‌یابد.

نتیجه‌گیری

اگر در طول اجرای اسکات زانو از پنجه پا عبور کند، فشار کمتری به کمر وارد می‌شود. اگر مانع جلو رفتن زانو از انگشتان پا شویم، فشار بر روی کمر افزایش می‌یابد. ورزشکاران و مربیان نباید به عبور زانو در طول اجرای اسکات توجه کنند. در هنگام اجرای اسکات بهتر است زانو محدود نشود.

فراموش نکنید، نحوه اجرای تکنیک اسکات از هر فرد تا فردی دیگر متفاوت است. تکنیک اجرا وابسته به بدن شما متغیر است. به عنوان مثال، میزان خم شدن تنه به سمت جلو بسیار وابسته به طول ران شما دارد. اگر ران‌ها بلند باشند، به ویژه اگر نسبت به استخوان تیبیا(درشت نی) ساق بلندتر باشد، بیشتر به سمت جلو خم می‌شوید.

کالج پزشکی ورزشی آمریکا(ACSM) پیشنهاد می‌دهد که افراد سالم بالغ حرکات را در دامنه کامل حرکتی اجرا کنند. ولی بهتر است بگوییم که نه تنها اسکات، بلکه تمام حرکات را در دامنه کامل حرکتی که تکنیک صحیح اجرا حرکت را به خطر نمی‌اندازد، اجرا کنید. فراموش نکنید که درباره عبور نکردن زانو از انگشتان پا سخت‌گیری نکنید. رد نشدن زانو از انگشتان پا منسوخ شده است. برای دیدن آموزش جامع وتخصصی حرکت اسکات هالتر کلیک کنید.

چند نکته که در اجرای اسکات با هالتر باید رعایت کنید:

1- پاشنه‌ها نباید از زمین جدا شوند.
2- قوس کف پا را در طول اجرا حفظ کنید.
3- هالتر در طول اجرا در یک مسیر مستقیم حرکت می‌کند.
4- زانوها با انگشتان پا باید در یک جهت باشد.
5- هنگام بالا رفتن در طول اجرا اسکات مفصل لگن و زانو همزمان باز می‌شوند.
6- دم و بازدم را در طول اجرای حرکت انجام دهید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد