5 قانون نانوشته که قبل از تمرین در باشگاه بدنسازی باید بدانید

با توجه به تجربه مدیریت باشگاه بدنسازی متوجه قوانین نانوشته‌ای شدم که باید قبل از وارد شدن به باشگاه بدانید. با رعایت این قوانین به مدیریت مجموعه نیز کمک می‌کنید.

قانون اول: رعایت بهداشت فردی

تمرین و فعالیت ورزشی منجر به تعریق می‌شود و کسی علاقه‌ای به بوی عرق ندارد. بوی نامطبوع هوای محیط و تمرین دیگران را خراب می‌کند. بهتر است قبل از حضور در باشگاه دوش بگیرید و پس ‌از آن به کمک بادی اسپلش یا مام از بوی بد عرق حین تمرین جلوگیری کنید. در این صورت هم خودتان از تمرین لذت می‌برید و هم تمرین دیگران را خراب نمی‌کنید.

قانون دوم: استفاده از حوله

باشگاه بدنسازی محیطی عمومی است و حوله یکی از ملزومات بهداشتی باشگاه محسوب می‌شود. عرق کردن حین تمرین اجتناب‌ناپذیر است. در صورتیکه عرق بدن هر فرد روی دستگاه بماند، دستگاه‌ها را آلوده و زمینه انتقال بیماری به دیگران را فراهم می‌کند. ماندن عرق روی دستگاه مانع تمرین دیگران می‌شود. استفاده از حوله مانع ریختن عرق روی دستگاه‌های ورزشی می‌شود، بهداشت محیط را فراهم و از انتقال بیماری جلوگیری می‌کند.

قانون سوم: لباس مخصوص تمرین

عده‌ای از افراد علاقه به تمرین با بدنی برهنه دارند. این نوع تمرین نظافت تجهیزات ورزشی را از بین می‌برد و خوشایند دیگران نیست. لباس مخصوص تمرین به شما در طول تمرین آزادی عمل می‌دهد و می‌توانید به‌راحتی تمرین کنید. داشتن لباس تمرینی مخصوص از انتقال آلودگی جلوگیری می‌کند و احترام به خود، دیگران و باشگاه بدنسازی محسوب می‌شود.

قانون چهارم: کفش مخصوص 

کفش مخصوص باشگاه بدنسازی 3 مزیت دارد. در اجرای حرکات با تکنیک صحیح موثر است. در صورتی‌که کفش مناسب تمرین بدنسازی نباشد تکنیک اجرا را خراب می‌کند و ریسک آسیب را افزایش می‌دهد. می‌تواند از پا در مقابل آسیب ناشی از سقوط تجهیزات محافظت کند. همچنین کفش مخصوص باشگاه بدنسازی باید مختص باشگاه بدنسازی باشد تا نظافت باشگاه را فراهم کند. باشگاه‌های بدنسازی دائما تمیز می‌شوند، پس کفش‌هایی که در فضای بیرون استفاده می‌شوند برای استفاده در باشگاه بدنسازی مناسب نیستند. به هیچ وجه با دمپایی و بدون کفش مخصوص تمرین نکنید.

قانون پنجم: رعایت نظم در باشگاه بدنسازی

نظم در باشگاه بدنسازی بسیار مهم و اساسی است. اگر حرکت پرس سینه هالتر، زیر بغل دمبل تک خم یا پرس پا دستگاه را اجرا کردید، صفحه هالترها را بردارید، دمبل را سر جای خود قرار دهید و دستگاه را نیز خالی کنید. اگر فردی مبتدی بعد از شما بخواهد از تجهیزات استفاده کند، شاید توانایی جابجایی وزنه‌های شمارا نداشته باشد و ریسک آسیب برای او افزایش می‌یابد.

 

برای مطالعه  مقالات بیشتر کلیک کنید.

 

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد