تلویزیون بدنتوبساز

قسمت اول

ابوالفضل فیروز

دانلود ویدئو

هدف، زیربنای آسیب‌های بدنسازی

هدف در تمرین بدنسازی رسیدن به کیفیت بالاتر سلامتی است. بی‌توجهی به هدف زیربنای اشتباهات رایجی است که در درازمدت می‌افتد و حتی ممکن است باعث ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیری شود.

تصویر ذهنی رایج در تمرین بدنسازی

زمانی‌که از باشگاه بدنسازی و تمرین توی باشگاه صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که توی ذهن تداعی می‌شود، بدن‌های حجیم و عضلانی پیکر است که اسطوره‌های پرورش اندام دارند. گاهاً با دیدن ویدئوهای تمرینی این افراد سعی داریم به همان روش اسطوره‌ها تمرین کنیم تا به هدف و تصور ذهنی غلطی برسیم که توی ذهن خود ایجاد کردیم.

هدف در تمرین بدنسازی بخش بزرگی از جامعه

بخش بزرگی از افراد جامعه‌ی ما افرادی‌اند که به صورت مبتدی تمرین می‌کنند و هدف آن‌ها از رفتن به باشگاه‌های بدنسازی در ابتدا حفظ و در ادامه افزایش کیفیت سلامتی است. این افراد معمولاً می‌خواهند راحت‌تر راه بروند، در طول راه رفتن تعادل خود را بهتر حفظ کنند، در طول فعالیت‌های روزانه عملکرد بهتری داشته باشند، خستگی کمتری رو تجربه کنند و در نهایت لباس روی تن این افراد بشیند. که احتمالاً هدف شما که در حال تماشای این ویدئو هستید، جزو همین چندتا موردیه که اسم بردم.

هدف در تمرین بدنسازی شما چیست؟

الان وقت آن است که این سوال را از خود بپرسید؛ با هدف شرکت در مسابقات قهرمانی و یا با هدف حفظ و بهبود کیفیت سلامتی تمرین می‌کنید؟ پس اگر هدف شما تمرین با رویکرد سلامت است، انجام تمرین‌های بسیار شدید، گرفتن رژیم‌های غذایی سخت استفاده از مکمل‌های ورزشی متنوع و مختلف در حالی که برنامه غذایی سالمی نداریم و یا گاهاً استفاده از داروها اشتباه است.

 

3 نکته بسیار کلیدی در تمرین بدنسازی

در صورتی که با هدف سلامت و تناسب اندام تمرین می‌کنید:

1. تا وقتی‌که رژیم غذایی؛ انرژی، کالری و پروتئین مورد نیاز روزانه را هنوز تأمین نمی‌کند، ما نیاز به استفاده از مکمل ورزشی نداریم.

2. تا زمانی‌که تمرین صحیح و متناسب با شرایط خود را انجام ندهیم، احتمالاً تمرین‌های بسیار شدید، تمرین تا ناتوانی و یا استفاده از تمرین‌های با حجم بالا برای ما مفید نیست و ریسک آسیب بالایی را ایجاد می‌کند.

3. تا زمانی‌که با هدف سلامتی تمرین می‌کنید هیچوقت نیازی به استفاده از دارو ندارید.

سخن پایانی

این اشتباهات ممکن است در درازمدت خسارت‌های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و باعث آسیب به سلامتی شود. دقت کنید که هدف در تمرینات بدنسازی بسیاری از افراد جامعه که شما هم احتمالا در همین دسته قرار می‌گیرید، در مرحله‌ی اول حفظ سلامتی و در مرحله‌ی دوم افزایش کیفیت سلامتی است. هوشمندانه تمرین کنید، دوران تمرین براساس جمله‌هایی مثل no pain no gain و یا hard work go home و این دسته از جمله‌ها گذشته است.

 

فراموش نکنید کلی کار مهم برای بهبود سلامتی باید انجام بدیم و من ابوالفضل فیروز خوشحال میشم به شما کمک کنم. برای دریافت برنامه تمرینی آنلاین کلیک کنید.

 

 

 

نویسنده: ابوالفضل فیروز

سبد خرید
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد